FANDOM

בראן I
A Game of Thrones Hebrew New Edition
נקודת מבט בראן סטארק
מיקום צפון לווינטרפל
טווח עמודים (גרסה מחודשת) 11-18
כרונולוגיית פרקים
פתח דבר → בראן I ← קייטלין I

בראן II

הלורד אדארד סטארק מעניק צדק לעריק וג'ון שלג מוצא גורי זאב בלהות יתומים: גור אחד לכל ילד מילדיו של אדארד, כולל לג'ון עצמו שמקבל גור לבקן.

תקציר עריכה

זוהי השנה התשיעית של הקיץ. [1] בראן בן השבע יוצא עם עשרים גברים, אחד מהם הוא הלורד אביו, אדארד סטארק, לצפות במשפט המלך נעשה. זוהי הפעם הראשונה בה הוא מורשה להצטרף. אחיו הגדול של בראן, רוב, חושב שהאדם הוא פרא שנשבע למאנס ריידר, המלך מעבר לחומה, מה שגורם לבראן לחשוב על הסיפורים שסיפרה לו נאן הזקנה על הפראים.

הם גררו את האיש קדימה, איש זקן לבוש מדי סייר שחורים ממשמר הלילה שאיבד את אוזניו ואת אחת מאצבעותיו בשל תנאי קור קשים.[2] הלורד אדארד מתחקר אותו בקצרה. שניים מאנשי המשמר של אדארד גוררים את האיש אל הגדם, ואז תיאון גרייג'וי, חניכו/בן ערובתו של אדארד, נותן לאדארד את חרב הפלדה הואליריאנית שלו, קרח. אדארד מכריז על גזר הדין ומניף את הלהב. ג'ון שלג, האח הממזר של בראן, אומר לו להמשיך להסתכל ולא להסיט את מבטו, ובראן צופה באביו עורף את ראשו של האיש במהלומה אחת. ראשו נוחת ליד תיאון, שצוחק ובועט בו. ג'ון קורא לתיאון "חמור" תחת נשימתו ומחמיא לבראן על ההתמודדות שלו בזמן ביצוע גזר הדין.

בדרך חזרה לווינטרפל, רוס וג'ון מתווכחים על האם או האם לא מת העריק באומץ לב, לפני שהתחרו על סוסיהם אל הגשר, מותירים את בראאן ואת הפוני שלו מאחור. אדארד רוכב אליו ושואל אותו אם הוא יודע מדוע היה צריך לבצע את גזר הדין של האיש בעצמו. בראן עונה שהוא היה פרא. אדארד מתקן אותו, אומר לבראן שהוא היה עריק, ומסביר שראשוני האדם, שבני סטארק הם צאצאיהם, מאמינים שהאדם המכריע את גזר הדין, הוא זה שצריך לבצע את הדין בעצמו, אחרת יהיה לו קל מדי לחלק פקודות הוצאה להורג. הסטארקים עדיין דובקים בעיקרון זה.

Direwolf pups

© משחקי פנטזי פלייט

ג'ון קורא אליהם מהמשך הדרך ואומר להם שיבואו ויראו מה הוא ורוב מצאו. הם מוצאים את רוב מחזיק משהו בדרועותיו ליד גופה של זאב, אחד שגדול יותר מסוס הפוני של בראן. ג'ון מזהה נכונה את הגופה כגופה של זאב בהלות. תיאון מציין שלא נראו זאבי בלהות מדרום לחומה כבר מאתיים שנים. בראן מבחין שרוב מכרבל גור קטן, ומלטף אותו לאחר שרוב מרגיע אותו. אז ג'ון נותן לו גור אחר.

כשהם בודקים את גופתה של האימא, הם מוצאים חתיכה גדולה של קרן צבי מנופצת תקועה לה בגרון. החיילים בחברתם אומרים שזה סימן מבשר רעות. תיאון מציע להרוג את הגורים, אך בראן מוחה. אדארד תחילה מכריז כי להרוג אותם יהיה הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות עבורם, אך משנה את דעתו כאשר ג'ון מציין שישנם חמישה גורים, אחד עבור כל אחד מילדיו החוקיים של אדארד; הזאבים נועדו בשבילם. בראן מיד מבין, יחד עם כולם, שההשוואה עבדה מכיוון שג'ון לא הכליל את עצמו בספירה.

רוב ובראן שניהם מצהירים שהם רוצים לטפל בגורים שלהם בעצמם. אדארד מדגיש שהילדים חייבים להאכיל ולגדל את הגורים בעצמם, ושלא יפילו את האחריות על המשרתים, ושהם חייבים לאלף אותם לפני שיהפכו מסוכנים. רוב ובראן מסכימים ואומרים שלא ייתנו לגורים למות. כשהם מתחילים לרכוב, ג'ון שומע רעש וחוזר בחזרה ומגלה גור שישי, גור לבקן עם עיניים אדומות, שזחל מאימו. בראן מסתקרן לאור העובדה שהוא היה הגור היחיד שכבר פקח את עיניו. תיאון טוען שהלבקן ימות מהר יותר מהאחרים, אבל ג'ון חולק על דעתו, לוקח את הגור לעצמו.

רשימת דמויות עריכה

מקומות ומונחים המוזכרים בפרק עריכה

הערות עריכה

  1. עונות בווסטרוז בעלות אורך מגוון, בדרך כלל כל אחת נמשכת כמה שנים, אך זה היה קיץ ארוך.
  2. נראה כי זהו גארד מפתח הדבר.